۱۳۹۰ آذر ۲, چهارشنبه

آقای مهدی خزعلی! سانسور چرا؟

"وبسایت سیدعلی را فیلتر کنید!"
در پی سفر علی خامنه‌ای به کرمانشاه مطالبی در وبسایت خبررسانی موسوم به "سیدعلی" منتشر شد که واکنش‌های گوناگونی را در پی داشت. در این میان مهدی خزعلی خواستار فیلتر کردن این سایت شد. سایت‌های وابسته به جناح ملی مذهبی‌های جنبش سبز نیز که نتوانستند نگرانی خود را از پیامدهای فعالیت‌های تبلیغاتی وبسایت "سیدعلی" پنهان کنند، و دین و باورهای مذهبی مردم را در خطر دیدند مطلب مهدی خزعلی را بازانتشار دادند.

وبسایت "سیدعلی" با انتشار یادداشتی درباره سفر علی خامنه‌ای به کرمانشاه از احتمال "وقوع زلزله" در تهران در غیاب خامنه‌ای ابراز نگرانی کرده است. اما البته مطالب مشابه دیگری نیز در این وبسایت وجود دارد که از لحاظ ابعاد خرافی آن و تلاش برای القای تقدس و الوهیت علی خامنه‌ای دستکمی از این مطلب ندارند.

مهدی خزعلی پزشک و وبلاگنویس و فرزند ابوالقاسم خزعلی عضو پیشین شورای نگهبان، عضو کنونی مجلس خبرگان رهبری و از هواداران سرسخت علی خامنه‌ای است. چنین نسبتی با ابوالقاسم خزعلی حاشیه کم و بیش امنی برای مهدی خزعلی فراهم آورده است اما مهدی خزعلی خود نیز دارای توانائی‌هائی است. وی به قرآن، نهج البلاغه، احادیث و متون اسلامی آشنائی دارد و از اینرو در برابر معممین، بازجوها، بازپرس‌ها و قلم بدستان حاکمیت جمهوری اسلامی پاسخ‌ها و استدلال‌های برائی دارد. مهدی خزعلی پس از ظهور جنبش سبز از فعالان این جنبش جانبداری کرد و انتقادهای بُرنده‌ای را متوجه بخشی از حاکمیت جمهوری اسلامی کرد. بهای این موضعگیری و رک‌ گوئی‌ها برای مهدی خزعلی چندین نوبت حبس کوتاه مدت و میان مدت و یورش لباس شخصی‌های علی خامنه‌ای به دفتر کارش بوده است.

این‌ها قصد دین مردم کرده‌اند
مهدی خزعلی درباره وبسایت "سید علی" چنین می‌نویسد: "دوستی برایم این لینک را ارسال کرد، اول تصور کردم که سایت مخالف خامنه‌ای است و دارد دست می‌اندازد و این‌ها طنز است، بعد دیدم خیر، این خرافات و مزخرفات را دارند به خورد مردم می‌دهند! دارند خامنه‌ای را یک ضد زلزله معرفی می‌کنند، دیگر نیازی نیست خانه‌هایتان را ضد زلزله کنید! کافی است ایشان در شهر شما باشند یا عکسی بر دیوار خانه‌تان بزنید، از زلزله مصونید." وی در ادامه می‌نویسد: "این‌ها با دین و باورهای مردم بازی می‌کنند، این‌ها قصد دین مردم کرده‌اند." مهدی خزعلی در پایان از آقایان حکومتی خواسته است که "به جای سایت باران سایت سید علی را فیلتر" کنند.

شاید نتوان در شرافت و شجاعت مهدی خزعلی تردید کرد. طبیعتاً وی نیز می‌توانست مانند بسیاری دیگر از اسلامی‌ها خود را با خامنه‌ای و سپاه همسو نشان دهد و در کنار آنان و حامیانشان با سوء استفاده از قدرت، ثروت‌های کشور را به تاراج ببرد، اما وی راه نقد قدرت را برگزیده و تاکنون بهای آن را نیز پرداخته است. پرسش موجه از آقای مهدی خزعلی آنست که به راستی سانسور چرا؟ آیا شما تنها به خرافات و موهومات وبسایت "سیدعلی" واکنش نشان می‌دهید یا نگران دین و باورهای مردم هستید؟ واقعیت آنست که وبسایت "سیدعلی" با صراحت و صداقت ویژه خود گوشه‌هائی از واقعیت‌های مذهب شیعه و اسلام ولایت فقیهی را بیان می‌کند.

دین شمشیر، سنگسار، خواب نما شدن و دخیل بستن
آقای مهدی خزعلی! شما به متون اسلامی آشنائی دارید و می‌دانید که اسلام دین جنگ و تحمیل باور اسلامی به زور شمشیر است. حد شرعی، سنگسار، پرتاب کردن از کوه و بلندی، کتک زدن زنان، ازدواج دختران خردسال، کام گرفتن از دختران شیرخواره، برده‌داری و تصاحب زنان و کودکان لشگریان مغلوب، اعتقاد به خواب و خواب نما شدن، دخیل بستن به در و دیوار، اعتقاد به امام غایبی که روزی ظهور خواهد کرد و با کشتار میلیون‌ها کافر و ملحد حکومت جهانی توحید و عدل را بر پا خواهد کرد، از باورهای بنیادی تشیع و اسلام است. اسلام نه یک دین رحمانی، بلکه دین ریا، ستم و تبعیض است.

اسلام سید علی، تنها یکی از اسلام ها
آقای مهدی خزعلی! شما فرزند یک روحانی بلند پایه شیعه هستید و می‌دانید که یکی از رایجترین و البته نه خشن‌ترین و ارتجاعی‌ترین قرائت‌های اسلام همان است که وبسایت "سیدعلی" و خود سید علی بیانگر آن هستند. تفسیرهای دیگری نیز از اسلام وجود دارد. تفسیر وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، بهجت، مکارم شیرازی و امثالهم آنچنان که در رساله‌های آنان آمده حتی از تفسیر علی خامنه‌ای نیز تنگ‌نظرانه‌تر و واپسگرایانه‌تر است. تفسیرهای دیگری غیر از اسلام ولایت فقیهی و اسلام آیت‌الله‌های حکومتی و غیرحکومتی نیز وجود دارد. امروز بسیاری از مردم کم و بیش با جلوه‌هائی از اسلام سلفی، اسلام وهابی، اسلام اخوان‌المسلمینی، اسلام بن لادنی و اسلام طالبانی آشنا شده‌اند.

به سایت سید علی لینک بدهید!
آقای مهدی خزعلی! به جای درخواست فیلتر کردن و سانسور وبسایت سید علی، به این وبسایت، وبسایت‌های آیت‌الله‌های حکومتی و غیر حکومتی، سلفی‌ها‌، اخوان‌المسلمین و طالبان لینک بدهید و اجازه بدهید مردم با چهره اسلام بیشتر آشنا شوند!

مهدی خزعلی در خانه نسرین ستوده. دیدار با رضا خندان و نیما خندان همسر و یکی از فرزندان نسرین ستوده.