۱۳۹۰ اردیبهشت ۱, پنجشنبه

پروژه اسطوره سازی و مقدس سازی علی خامنه‌ای

آقا سید علی خامنه‌ای در همه زمینه‌ها تخصص دارد، آنهم بیش از کارشناسان فن! رهبر در همه چیز تخصص دارد، از سیاست خارجی و فناوری هسته‌ای گرفته تا پدافند ضد هوائی، شناور اژدرافکن، قصیده و غزل و بحر طویل، پلان سکانس و تروکاژ و تیتراژ، آفسایدگیری، ریباند کردن و دفاع در زیر سبد تا فیتیله پیچ و سالتو. مسائل فقهی مانند احکام حنوط، نفاس، افضاء، تفخیذ و غسل ارتماسی که جای خود دارد.

پروژه اسطوره سازی و مقدس سازی علی خامنه‌ای در حال شتاب گرفتن است. سرکوب اعتراضات مدنی، شکنجه و تجاوز به معترضان، مشروعیت نسبی جمهوری اسلامی را برای همیشه زدود و رهبر آن علی خامنه‌ای را در برابر مردم معترض قرار داد. مردم آگاهی که در تهران و شهرهای بزرگ ایران تظاهرات کردند شعارهای اعتراضی خود را مستقیماً متوجه علی خامنه‌ای کردند. این باعث شد تا مداحان و روضه خوانان طرفدار ولایت فقیه فعالیت خود را برای اسطوره سازی و مقدس جلوه دادن علی خامنه‌ای شدت دهند. هر روز داستان‌ها و روایت‌های جدیدی درباره تقدس علی خامنه‌ای، پاکی و ساده زیستی وی، رابطه وی با امام زمان و دانش بی حد و حصر وی در همه زمینه‌های ممکن منتشر می‌شود. این داستان‌ها و روایت‌ها در مسجد‌ها، در هیئت‌ها، در نشست‌های بسیج و سپاه، سایت‌های اینترنتی ولایتمدار و یا از رسانه‌هی دولتی منتشر می‌شود। یکسان بودن این روایت‌ها در همه این سایت‌ها نشان می‌دهد که این داستان‌ها در مرکز واحدی تولید و سپس توزیع می‌شوند.

صدا وسیمای جمهوری اسلامی، خبرگزاری مهر، روزنامه کیهان، پایگاه خبری تحلیلی سحر، سایت تابناک، سایت دولت یار، شبکه خبری زمان، سایت خبری تحلیلی (بولتن نیوز) و شبکه خبری زمان تنها چند نمونه از ده‌ها و صدها رسانه‌ها و سایت‌هائی است که با پول بیت‌المال در پروژه اسطوره سازی و مقدس سازی علی خامنه‌ای مشارکت دارند.


رهبر ما بزرگترین کارشناس سینماست
چندی پیش شماری از فیلمسازان طرفدار رژیم با علی خامنه‌ای دیدار کردند. بیدرنگ روایاتی در حاشیه این دیدار که دلالت بر نبوغ آقا خامنه‌ای دارد در رسانه‌های دولتی و شبه دولتی پخش شد. پیام این روایات آنست که آقا سید علی خامنه‌ای سینما را بهتر از خود سینماگران می‌فهمد! حسن برزیده فیلمساز در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: "فیلمسازان نظرات متفاوتی درباره سینما ارائه کردند، اما تعریفی که از سوی مقام معظم رهبری ارائه شد، خیلی کامل‌تر بود." (خبرگزاری مهر)

ساده زیستی و تقوای رهبر
روایت دیگر، به اصطلاح "خاطره یک کارگردان از دیدار غیر منتظره‌اش با رهبر انقلاب" بود. محمدرضا سرشار در سایت شخصی خود خاطره‌ای از دیدار رضا میرکریمی- نویسنده و کارگردان سینما - با رهبر انقلاب را چنین نقل کرده است:

"گفت: آقا فقط سفرهای رسمی دولتی را با پرواز اختصاصی می‌روند. سفرهای شخصی [که عمدتا هم سفر زیارتی به مشهد است] را مثل همه مردم، با پروازهای عمومی می‌روند.
پرسیدم: یعنی می‌روند برایشان بلیط هم می‌خرید؟
گفت: بله. مثل همه مسافرهای معمولی، برایشان بلیط می‌خرند. بدون اطلاع یا تشریفات خاص، می‌آیند سوار هواپیما می‌شوند و راهی می شوند. تازه توی هواپیماست که خدمه پرواز و مسافران، متوجه حضور ایشان می‌شوند.
صبر کردم تا صحبت نفر قبلی تمام شد. جلو رفتم. خودم را معرفی کردم و ...
با خود گفتم: از کسی که عمری را به سادگی و با حداقل امکانات مادی زیسته و اکنون رهبری انقلابی‌ترین نظام‌های سیاسی - و البته مذهبی - جهان را بر عهده دارد، جز این همه ملاحظه و دقت در استفاده از بیت‌المال و قائل شدن مرز و تفاوت بین کار شخصی و کار حکومتی نیز انتظار نمی‌رود. کاش دیگر مسئولان نظام، خاصه آنان که این لباس مقدس را - که در حقیقت لباس رسول اکرم (ص) است - بر تن دارند هم، لااقل نصف ایشان، در رعایت مسائل مالی و امکانات بیت‌المال، خدا را در نظر می‌گرفتند و تقوا می‌ورزیدند." (سایت تابناک)

اطلاعات ورزشی آقا بی‌نظیر است
اما آخرین و مضحک‌ترین مورد از این رشته داستان‌سازی‌ها. روایتی درباره اطلاعات کامل وجامع ورزشی آقاست که عیناً در ده‌ها سایت خبری طرفدار ولایت فقیه درج شده است:

"پدر شهیدان پورزند که در آستانه سالگرد شهادت فرزندانش با شهردار منطقه ۱۷ دیدار و گفتگو می‌کرد با اشاره به خاطرات دیدارهای خود با رهبر معظم انقلاب گفت: در سه مرتبه دیدار خصوصی که به اتفاق حاج خانم به حضور مقام معظم رهبری رسیدیم متوجه شدیم ایشان اطلاعات ورزشی بی‌نظیری دارند و هر چه من در مورد کشتی و ورزش می‌گفتم ایشان کامل‌تر وجامع‌تر آن را متذکر می‌شدند.
وی که خود از پیشکسوتان ورزش کشتی کشور است ادامه داد: حضرت آقا عنایت خاصی به خانواده شهدا و ورزشکاران دارند و همیشه جامعیت اطلاعات ایشان در مورد مسائل اجتماعی روز و حتی موضوعات ورزشی باعث تعجب ودر عین حال افتخار بوده است." (ابصار نیوز، سامانه خبری مهر، بولتن نیوز، شبکه خبری زمان، دولت یار، محرمانه نیوز)




تسلط حضرت آقا بر فیلم و سینما - کاریکاتور از آریا