۱۳۸۸ مرداد ۲۷, سه‌شنبه

پیامدهای افشای شکنجه و تجاوز جنسی در زندان‌های جمهوری اسلامی


پاره‌ای از زنان و مردانی که در زندان‌های جمهوری اسلامی مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند با اقدام شجاعانه خود پرده از اقدامات زندانبانان و نیروهای امنیتی برداشتند. آقای مهدی کروبی نیز با نوشتن نامه‌ای به اکبر هاشمی رفسنجانی ابعادی جهانی به این افشاگری‌ها داد. سینماگر نامی،
رضا علامه‌زاده با تنی چند از قربانیان تجاوزهای جنسی در زندان‌های جمهوری اسلامی مصاحبه کرده که فیلم آن اکنون در دسترس همگان است. موضوع تجاوزهای جنسی که هر چند در ابعادی ناشناخته، اما نزدیک به سه دهه در زندان‌های ایران رخ داده است، اکنون موضوع بحث بسیاری از رسانه‌ها در گوشه و کنار جهان شده ‌است.

انکار و تکذیب‌های مقامات حکومتی و تشدید سیاست ارعاب و سرکوب بازگو کننده هراس و سراسیمگی حکومت است. خودداری حکومت از بررسی این ادعاها آنهم در کشوری که اعتماد عمومی به سران حکومتی به پائین‌ترین میزان آن در خلال سی سال گذشته تنزل یافته است، باعث می‌شود که مردم بیش از پیش گمان ببرند که این حوادث ناگوار واقعأ در زندان‌های ایران رخ داده است.

حکومت جمهوری اسلامی از جمله با شعار معنویت و اخلاقیات روی کار آمد. ارزش‌های معنوی، دفاع از حق و مبارزه علیه باطل پیوسته از شعارهای مرکزی جمهوری اسلامی بوده است. حکومت پیوسته ادعا داشته است که از جمله دفاع آن از مبارزات مردم فلسطین مصداقی است بر این چنین ارزش‌های معنوی. هنوز هم در صفوف کارگزاران و هواداران نظام جمهوری اسلامی هزاران انسان باورمندِ صادق وجود دارد. حتی ظنِ وقوعِ تجاوزهای جنسی در زندان‌های جمهوری اسلامی باعث می‌شود که بخشی از آن باورمندانِ صادقی که پایه‌های قدرت مردمی این حکومت را تشکیل می‌دهند، اکنون دچار تردیدهای جدی در باورهای خود به این حکومت شوند. نظام جمهوری اسلامی بیشترین آسیب ممکن را از این افشاگری‌ها خواهد دید. قربانیان این تجاوزهای جنسی اما اکنون به مبارزان راه آزادی و قهرمانان ملی بدل شده‌اند.

شواهد بسیاری دال بر آنست که پیامدهای افشای شکنجه و تجاوز جنسی در زندان‌های جمهوری اسلامی گسترده‌تر از آن خواهد بود که در تصور سران جمهوری اسلامی می‌گنجیده است. این افشاگری‌ها ضربه‌ای مهلک و جبران ناپذیر به بنیادهای نظام جمهوری اسلامی زده است. جمهوری اسلامی در جنگ تبلیغاتی خود شکست خورده است.


رضا علامه زاده، از دور بر آتش مصاحبه با قربانیان تجاوز در زندان‌های جمهوری اسلامی

سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۸