۱۳۸۹ فروردین ۲۶, پنجشنبه

قدردانی‌ از کوشش‌های اکبر گنجی و ارج نهادن به مبارزات مردم ایران

مؤسسه پژوهشی کیتو جایزه میلتون فریدمن سال ۲۰۱۰ را به اکبر گنجی، نویسنده و فعال سیاسی اعطا کرد. مؤسسه پژوهشی کیتو در پایگاه اینترنتی خود نوشته است که اکبر گنجی به علت مبارزه برای پیشبرد دمکراسی غیردینی و افشای نقش حکومت اسلامی ایران در قتل مخالفان ۶ سال را در زندان سپری کرد.

این جایزه پاداشی است برای کوشش‌های پژوهشی و افشاگرانه اکبر گنجی در سال‌های اخیر در ایران و خارج از ایران. گنجی مسلمان نواندیشی است که بدون هراس از تکفیر‌های ملایان و متحجران نظرات و نتایج پژوهش‌های خود را بیان کرده است. اکبر گنجی آزاداندیشی است که صادقانه اندیشه‌های جزمی پیشین خود را بازنگری کرده. وی جای شایسته‌ای در کنار آزادیخواهان در ایرانی‌ آزاد و دمکراتیک خواهد داشت.

مؤسسه پژوهشی کیتو که در سال ۱۹۹۷ توسط ادوارد اچ کرین بنیان نهاده شد، مؤسسه‌ای است غیردولتی و غیرانتفاعی که دفتر مرکزی آن در واشنگتن دی سی قرار دارد و در راستای آزادی فردی، صلح، جامعه باز و اقتصاد بازار آزاد فعالیت دارد. این مؤسسه هیچگونه کمک دولتی دریافت نمی‌کند و بودجه آن از راه خرده کمک‌‌های بنیادها، شرکت‌ها و نیز فروش انتشارات آن مؤسسه تأمین می‌شود. جایزه میلتون فریدمن، در سال ۲۰۰۲ برای پیشبرد آزادی بنیان نهاده شد.


اکبر گنجی - عکس از وبگاه مؤسسه پژوهشی کیتو