۱۳۹۱ مرداد ۱۷, سه‌شنبه

سپاس حمید سوریان از محمد بنا و تقدیم مدال طلا به مادرش

کامیابی در مسابقات ورزشی در بالاترین رده‌های جهانی تنها در صورتی به دست می‌آید که ده‌ها عامل تعیین کننده دست به دست هم دهند. دیروز یکشنبه هنگامی که حمید سوریان نخستین کشتی گیر فرنگی کار طلائی المپیکی ایران شد، همه این عوامل فراهم بودند: تکنیک خیره کننده، قدرت بدنی کم نظیر، هوش سرشار، جنگندگی و شجاعت تحسین برانگیز، عزم و اراده آهنین برای پیروز شدن، مربی‌های دانا و داوران بیطرف! البته در مورد ورزشکاران ایرانی یک شرط دیگر هم لازم است: نبودن ورزشکاران اسرائیلی در بین رقیبان!
حمید سوریان پس از این پیروزی تاریخی در مصاحبه‌ای با تلویزیون جمهوری اسلامی شرکت کرد و با پاسخ‌هایش نشان داد که ورزشکاری باهوش است. وی از خانواده و مربی اش که بدون تردید بیشتری تلاش را برای پیروزی‌های وی به خرج داده‌اند نام برد. حمید سوریان با یادآوری کوشش‌های محمد بنا مربی تیم ملی از وی تشکر کرد و با تقدیم مدال خود به مادرش هم از کوشش های مادر و خانواده اش سپاسگزاری کرد و هم راه را برای توطئه‌های امنیتی‌های جمهوری اسلامی بست. این بار امنیتی‌ها نخواهند توانست مدال حمید سوریان را با لطائف الحیل به احمدی نژاد یا به ولی فقیه تقدیم کنند.
 اما ای کاش مجریان تلویزیون جمهوری اسلامی از همکاران اروپائی‌شان یاد می‌گرفتند و پرسش‌های خود را از پیش آماده می‌کردند تا آنچنان پرسش‌های بیموردی ازقهرمانانی مانند حمید سوریان و کیانوش رستمی نکنند.

حمید سوریان، نخستین فرنگی کار طلائی المپیکی ایران!

امید نوروزی دومین فرنگی کار طلائی المپیکی ایران و محمد بنا مربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران