۱۳۸۸ مرداد ۶, سه‌شنبه

کمک به از اعضا و هواداران مجاهدین در کمپ اشرف

سازمان مجاهدین خلق که در روزگاری دیر شمار فراوانی از جوانان آرمانخواه مسلمان را به سوی خود جلب کرد، بعدها با ادامه سیاست توسل به خشونت خود، از نخستین قربانیان حکومت اسلامی در ایران شد و هزاران تن از اعضا و هواداران آن اعدام شدند. رهبری مجاهدین در ادامه روش‌های افراطی تکروانه و ناخردمندانه خود در مهاجرت به دامان دیکتاتور خونخواری چون صدام حسین افتاد و مبدل به ابزاری برای اجرای سیاست‌های تبه‌کارانه وی شد و سپس باقیمانده اعضای خود را در تنگناهای دشواری مانند کمپ اشرف قرار داد. سران جمهوری اسلامی که هرگز تاکنون کوششی برای دریافت خسارت جنگی از عراق نکرده‌اند، پیوسته ترجیح داده‌ا‌ند از همه امکانات دیپلماتیک و تماس‌های غیر رسمی خود با دولت عراق بهره‌گیری کنند تا به سازمان مجاهدین خلق فشار وارد کنند.

امروز خبر رسید که در پی حمله نیروهای دولتی عراق به کمپ اشرف، ده‌ها تن از ساکنان کمپ مجروح شده‌اند. بسیاری شواهد نشان از آن دارد که روزهای بسیار تلخی در انتظار آن مجاهدینی است که از چند سال‌ پیش به این سو در بدترین شرایط غیر انسانی بسر برده‌اند.

ارزیابی نقش تاریخی سازمان مجاهدین خلق در رویدادهای چند دهه اخیر کاری است که بر عهده تاریخدانان آینده است. اما آندسته از اعضا و هواداران مجاهدین که اکنون که در جهنم کمپ اشرف گرفتار هستند حق دارند از کمک همه نیروهای آزادیخواه و دمکراتیک برخوردار شوند.
سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۸