۱۳۹۳ مرداد ۵, یکشنبه

رابین فان پرسی در تیم ملی فوتبال ایران

رابین فان پرسی گلزن منچستر یونایتد و تیم ملی هلند در مسابقات جام ملت های آسیا همراه با تیم ملی فوتبال ایران به میدان خواهد رفت و به این ترتیب یکی از بزرگترین مشکلات تیم ملی فوتبال ایران یعنی کمبود یک گلزن قهار حل خواهد شد.

اگر به ظاهر بازیکنان تیم ملی فوتبال هلند توجه کنید، می بینید که آنها دو دسته هستند، یا بور و چشم آبی هستند، مانند  کلاس یان هانتلار، دیرک کویت و دالی بلیند و یا سیاه و موفرفری هستند که هلندی الاصل نیستند و در واقع از مستعمره های پیشین هلند آمده اند. اما در این میان یک نفر استثناء است، آنهم رابین فان پرسی است که موی سیاه و چشم های قهوه ای دارد و علتش هم آنست که او مسلمان زاده و ایرانی الاصل است.

کارکرد قابل قبول تیم ملی در مسابقات جام جهانی و بازده مثبت بازیکنانی ایرانی تربیت شده در اروپا، مانند اشکان دژآگه و رضا قوچان نژاد باعث شده است که مقامات جمهوری اسلامی و گردانندگان فدراسیون فوتبال توجه ویژه ای به یافتن و جذب این استعدادهای نهفه کنند و کوشش کنند این دسته بازیکنان را به تیم ملی فوتبال ایران جذب کنند.

بچه مسلمان های شیعه به جای پرتقالی بیخبر از اسلام
تاکنون این مربی تیم ملی فوتبال ایران، کارلوس کی روش بوده که ابتکار این کار را در دست داشته و با سفر به گوشه و کنار جهان این بازیکنان ایرانی تبار را پیدا کرده، ساعت ها با آنها گفتگو کرده و بالاخره آنها را متقاعد کرده است که به تیم ملی ایران بپیوندند. این بار نه یک پرتقالی نامسلمان و بیخبر از موازین شیعی بلکه افراد ولایتمدار، متعهد و مؤمن هستند که ابتکار عمل را در دست گرفته اند و آنها نیز تمرکز خود را نهاده اند بر بچه مسلمان هائی که عشق به امام حسین و حضرت ابوالفضل را در سینه دارند و گوش به فرمان ولی فقیه هستند.

حاج غلامحسین طواف سفلی پدر بزرگ رابین فان پرسی
پس از گل زیبای رابین فان پرسی به اسپانیا در مسابقات جام جهانی در برزیل، عکس هائی از پدر بزرگ رابین فان پرسی در رسانه ها منتشر شد و همین باعث شد که چند تن از معمرین قم در تماس هائی که با مسئولان گرفتند، اطلاع دهند که این پدر بزرگ رابین فان پرسی همان حاج غلامحسین طواف سفلی است که سال ها پیش از قم به خارج از کشور مهاجرت کرده است.

گروه هائی از روحانیون و شماری از مومنان شهر قم و دیگر شهرهای مذهبی ایران که از جور و ستم رضا شاهی به ستوه آمده بودند در همان سال ها ایران را ترک کردند و به عراق، لبنان، پاکستان، لیبی، مصر، بحرین، تونس و دیگر کشورهای اسلامی هجرت کردند اما شمار اندکی از آنان نیز با صلاحدید مراجع و علمای برجسته و به منظور بسط اسلام و فرهنگ تشیع به بلاد کفر مهاجرت کردند و مساجد و حسینیه هائی در شهرهای اروپائی بنیاد نهادند.

مهاجرت اجباری در دوران سیاه رضا شاهی
در دوران سیاه رضا شاهی، علاوه بر اعمال محدودیت بر روحانیون و کشف حجاب، با الگوهای ضد اسلامی که الهام گرفته از فرهنگ فاسد و منحط غربی بود، نهادهائی از جمله شهرداری، بهداری، دادگستری و دانشگاه تأسیس شد و شهرداری ها با تأسیس آب تصفیه لوله کشی شده تبلیغات کردند که آب کُر آلوده و غیر بهداشتی است. در آن سال های سیاه صدها دبستان و دبیرستان دخترانه و پسرانه در سراسر کشور تأسیس شد، تحصیلات ابتدائی اجباری شد و حتی همه ساکنان کشور مجبور به داشتن نام و نام خانوادگی و شناسنامه یا به اصطلاح آنروزی "سجل احوال" شدند. اینها تغییرات و تحولاتی بود که بر خلاف موضعگیری های صریح مراجع و روحانیون و به زور و اجبار حکومت پهلوی به اجرا در آمده بود و از اینرو بسیاری از روحانیون و مومنان ترجیح می دادند تا به جای ماندن در کشوری که در حال روبرتافتن از سنن ناب شیعی بود، راه هجرت را در پیش بگیرند.

حاج عسکر طواف سفلی (اسکار فان پرسی) پدر رابین فن پرسی
به گفته معمرین قم، حاج غلامحسین طواف سفلی که پدر بزرگ رابین فان پرسی است نیز از این دسته مومنان قم بود که تحمل حکومت سیاه رضا شاهی را نداشت و همانند بسیاری از روحانیون و متدینان در آن سال ها ایران را ترک کرد. تماس های حاج غلامحسین طواف سفلی با ایران در زمان پهلوی محدود بوده است به تماس های وی با بیت امام خمینی در عراق و با پاره ای از روحانیون نزدیک به ایشان. پس از انقلاب اسلامی نیز حاج غلامحسین طواف سفلی و فرزند ایشان حاج عسکر طواف سفلی ضمن حفظ تماس های خود با بیت امام خمینی و سپس با بیت امام خامنه ای و پرداخت سهم امام و خمس و ذکات، به دلایل معینی علاقه ای به رسانه ای شدن نداشته اند.

"فان پرسی" به زبان هلندی یعنی "از پارس"
حاج غلامحسین طواف سفلی با ورود به هلند در شهر روتردام اقامت گزید و حسینیه کوچکی در آن شهر تأسیس کرد که در واقع نخستین مسجد هلند بود. اگر چه حاج غلامحسین طواف سفلی همه جا خودش را با اسم اصلی اش یعنی غلامحسین طواف سفلی معرفی می کرد اما هلندی ها به زبان خودشان او را "فان پرسی" یعنی "از پارس" یا در واقع "از ایران" خطاب می کردند. کلمه "فان" در هلندی همان "فون" یا "فُن" آلمانی به معنی "از" است که در نام هائی مانند "فون براون"، "فون کارایان"، "فون تریر"، "فون دانیکن" و هزاران اسم دیگر اروپائی وجود دارد. حاج غلامحسین طواف سفلی هم پس از مدتی نام "فان پرسی" را پذیرفت و اکنون او و فرزندان و نوه های او به این اسم مشهور هستند، هرچند آنان نام های اصلی خود را همچنان حفظ کرده اند.

رابین فان پرسی شیفته امام حسین و عاشق سینه زنی
رابین فان پرسی پدری ایرانی الاصل و اصالتاً قمی به نام حاج عسکر طواف سفلی و مادری هلندی دارد که پیش از ازدواج با پدر رابین فان پرسی به دین مبین اسلام مشرف شده است. رابین فان پرسی را در خانه "رحمان" صدا می زنند. با وجود آنکه او فقط کمی فارسی می داند اما عاشق و شیفته امام حسین است و به ویژه در ماه محرم و پس از تمرینات روزانه با تیم کنونی اش منچستر یونایتد به مسجد امام علی در شهر منچستر می رود و در مراسم عزاداری و سینه زنی آنجا شرکت می کند.

حاج غلامحسین طواف سفلی، پدر بزرگ رابین فان پرسی با فخر و مباهات اعلام می کند که او یک مسلمان شیعه مؤمن و یک ولایتمدار گوش به فرمان ولی فقیه است و در سال های اقامت در هلند نخست مقلد امام خمینی و سپس مقلد امام خامنه ای بوده است. حاج عسکر طواف سفلی یا همان "اوسکار فان پرسی" پدر رابین فان پرسی نیز یک مغازه شیشه بری در شهر روتردام هلند دارد و در ماه ذی الحجه هر سال نیز سازماندهی سفرهای زیارتی به مکه مکرمه را برای مسلمانان ساکن هلند بر عهده دارد.

این پس از گل زیبای رابین فان پرسی به اسپانیا و انتشار عکس هائی از پدر بزرگ رابین فان پرسی در رسانه ها بود که هیئتی سه نفره مرکب از علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال،‌ حجت‌الاسلام علیرضا علیپور دبیر ستاد منشور اخلاقی فدراسیون فوتبال و علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی بی سر و صدا به هلند سفر کرد و پس از دیدار با حاج غلامحسین طواف سفلی و حاج عسکر طواف سفلی، پدر بزرگ و پدر رابین فان پرسی و دیگر خویشاوندان نزدیک او و جلب نظر آنان برای آمدن رابین فان پرسی به تیم ملی فوتبال ایران، لابیگری های فشرده ای را با مقامات فدراسیون فوتبال هلند، وزارت خارجه هلند و فیفا در زوریخ سوئیس آغاز کردند.

رابین فان پرسی با نام رحمان طواف سفلی در تیم ملی ایران
تماس های مستقیم علی کفاشیان، حجت‌الاسلام علیرضا علیپور و علی مطهری با رابین فان پرسی در زمان حضور این هیئت در روتردام هلند و از طریق تلفن و اسکایپ آغاز شد و آنان در بازگشت تیم ملی هلند از برزیل نیز بیدرنگ با او دیدار و مذاکره حضوری داشته اند. حاج عسکر طواف سفلی و حاج غلامحسین طواف سفلی پدر و پدر بزرگ رابین فان پرسی نیز در تمامی این مذاکرات شرکت فعال داشته اند.

رابین فان پرسی در این دیدارها از پیشنهاد آمدن به تیم ملی ایران استقبال کرده و گفته است این مایه افتخار اوست که بتواند برای تیم ملی جمهوری اسلامی بازی کند. رابین فان پرسی در این دیدارها ابراز داشته است که بزرگترین آرزوی او شرفیاب شدن به حضور امام خامنه ای و زیارت از مسجد جمکران است. مقدمات تهیه گذرنامه ایرانی رابین فان پرسی نیز فراهم شده است و پیشنهاد خود او آنست که نام او در گذرنامه ایرانی اش "رحمان طواف سفلی" باشد. به این ترتیب با حضور رحمان طواف سفلی در تیم ملی فوتبال ایران یکی از معضلات جدی این تیم که همانا فقدان یک گلزن درجه یک بین المللی است، حل خواهد شد و ایران شانس اصلی مدال طلای جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۵ در استرالیا و صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ مسکو خواهد بود.

علی مطهری و شبهه ختنه شدن رابین فان پرسی
در این میان علی مطهری یکی از اعضای هیئت جمهوری اسلامی توجه ویژه ای به رعایت تک تک مسائل شرعی داشته است و دقت وافی داشته است تا هیچ شبهه ای در موضوع ختنه رابین فان پرسی باقی نماند. وی علاوه بر طرح این موضوع در مذاکرات هیئت ایرانی با پدر و پدر بزرگ رابین فان پرسی، ترتیبی داده است تا با مشاهدات عینی نیز یقین حاصل کند که این مسئله مهم شرعی رعایت شده باشد تا مانند مورد اشکان دژآگه، دانیل داوری و استیون بیت آشور موضوع با سهل انگاری کارلوس کی روش مسکوت نماند. 


رابین فان پرسی ایرانی الاصل است
  
حاج غلامحسین طواف سفلی، پدر بزرگ رابین فان پرسی

همه چیز با این گل رابین فان پرسی به تیم ملی اسپانیا آغاز شد.